Ragnarok på Gurredam 2024
Ragnarok afholdes fra tirsdag ca kl 13 til onsdag eftermiddag.
Tilmelding
Af hensyn til planlægning af løbet skal vi bede tropslederne tilmelde spejderne senest den 30/5. Vi skal have oplyst antal tropsspejdere, antal sidsteårs juniorer og antal patruljer. Vi behøver ikke have navne på spejderne eller vide hvordan de er fordelt i patruljerne.
En patrulje består af 3-6 spejdere, og må gerne blandes på tværs af grupper. Vi anbefaler at man blander spejderne på tværs af alder og erfaring.
Link til tilmelding af spejdere (udfyldes af tropsleder): https://form.jotform.com/241224754757360
Inden løbet
Søndag får spejderne et brev, der indeholder en besked og en kode. Når de har løst denne, vil de bl.a. få udleveret:
- Materialer til en opgave, der skal løses inden løbet. Det er en krea/nørkleopgave, som de kan hjælpes ad med at lave fx ved lejrbålet
- Information om mødested og -tid tirsdag, inkl. kort
- Regler for Ragnarok, i sommerlejrudgave
- Nød-telefonnummer
- Pakkeliste
Spejderne må ikke medtage ure, mobiltelefoner og lignende på løbet. Vi beder tropslederne sørge for at indsamle dette inden løbets start og sikre opbevaringen under løbet.
Spejderne får ikke en nødtelefon med på løbet, som normalt på Ragnarok.
Spejderne skal medbringe let oppakning, inkl sovepose og liggeunderlag. De skal sove ude, men skal ikke medbringe telt. Hver patrulje skal medbringe trangiaer og køkkengrej til at lave aftensmad, førstehjælpsgrej og kompas.
Selve løbet
Spejderne skal gå med oppakning, ca 8-9 km tirsdag. De laver deres egen aftensmad på trangia, og der vil være natløb. Onsdag skal de gå retur til Gurredam, ca. 9-10 km.
Når alle patruljer er retur på Gurredam holder vi en kort afslutning, forventeligt ca kl 14.
Vi anbefaler, at I ikke planlægger yderligere aktivitet for spejderne onsdag, da de sandsynligvis er trætte og har brug for bare at snakke om deres oplevelser på løbet.
Vi har fotografer med på løbet. Hvis der er deltagere (eller hjælpere) på løbet, som ikke ønsker at få taget billeder, som kan blive lagt på Facebook og lignende, bedes dette oplyst til teamet inden løbets start.
Hjælp til afvikling af løbet
Vi er 9 i teamet bag ragnarok, de fleste er seniorer og/eller tropsledere. For at kunne lave et fedt løb, har vi brug for hjælp til alt lige fra at smøre sandwich, køre materialer og at stå på post.
Tropsledere forventes at deltage i løbet, og tilmelder sig sammen med spejderne (se link øverst på siden).
Seniorer og andre ledere, der har lyst og mulighed for at være med, evt bare på en del af løbet, kan tilmelde sig her: https://form.jotform.com/241243683091353
Vi holder møde for alle hjælpere onsdag d 30/5 kl 19 på Maglevad, hvor vi fortæller om løbets indhold og fordeler opgaver imellem os. Kan du ikke deltage i mødet, vil vi kontakte dig for en snak om, hvilke opgaver du har lyst og mulighed for at hjælpe med.
Kontakt
Teamet bag Ragnarok kan kontaktes på: Ragnarok@egedivision.dk
Følg os på Facebook, søg på "Ragnarok Ege"
Vi er:
Camilla Gislinge, Sommerlejr Teamet
Benjamin Simonsen, Knud Rasmussen
Carl Mikkelsen, Knud Rasmussen
Frederik Baumann, Ebbe Skjalmssøn
Ida Johansen, Kong Svend
Lucas Hvid, Erik Ejegod
Alexander Baunsgaard, Erik Ejegod
Mads Nordstrøm Kristiansen, Erik Ejegod
Iben Langgaard, Divisionsledelsen
Bilag
- Regler for Ragnarok Gurredam 2024